zondag 15 maart 2009

Brakwaterkweek deel 2

Hierbij het verslagje van de laatste weken van mijn brakwaterkweek. Ik ben dagelijks blijven voeren met liquizell. Ik heb de dosis iets verhoogt van 2 naar ongeveer 4 druppels per keer. De larfjes groeiden stukje bij beetje wat groter en na ongeveer 4 weken waren de meeste van de larfjes verandert tot garnaal. Tijd dus om ze over te zetten naar zoet water. Ik heb verdeeld over 2 dagen de bak overgezet naar zoet water. Van alle larfjes die zijn geboren heb ik er in totaal 18 overgehouden die nu als minigarnaaltjes rondzwemmen bij de grote roodneusjes.
De kweek is dus geslaagd. Ik heb er uiteindelijk niet zoveel over gehouden als dat ik had gedacht, maar ben toch tevreden met mij 18 garnaaltjes. Ik denk dat ik uiteindelijk zo weinig garnaaltjes heb overgehouden omdat ik te weinig heb gevoerd. De volgende poging die ik ga doen, ga ik meer druppels liquizell voeren.

Geen opmerkingen: