vrijdag 4 juli 2008

Hierbij mijn eerste berichtje

Al enkele jaren geleden ben ik begonnen met het houden van dwerggarnaaltjes in het aquarium. Er waren toen nog bijna geen dwerggarnaaltjes te verkrijgen, maar toevallig kreeg ik de mogelijkheid om een groepje hommelgarnaaltjes (caridina breviata) te kopen. Deze heb ik een tijdje gehad. Helaas gingen deze na een tijdje allemaal dood. Ik heb de reden hiervan niet kunnen achterhalen. Na deze pech heb ik een tijdje helemaal geen aquaria meer gehad.
Maar vanaf begin dit jaar begon het toch wel weer een beetje te kriebelen. Mijn zusje had wat garnaaltjes voor in haar aquarium gekocht en het blijven toch wel errug leuke beestjes om te zien.
Binnen korte tijd heb ik een aquacube voor mezelf gekocht. Na deze enkele weken met een ingedraaid filter in te hebben laten draaien zijn de eerste bewoners de aquacube gaan bewonen: je raadt al welke!
Juist de crystal red!

Geen opmerkingen: